onsdag 6. februar 2013

Tatt feil av årstiden ?

Traff på denne i går og fikk litt bange anelser. Kjørte forbi stedet i morrest på vei til skarvefotografering og så at hun sto og beitet samme område som i går. Var lite skarveaktivitet og jeg dro tilbake. Gikk meg en tur for å studere dette rådyret litt nermere. Plutselig ser jeg geita, mener det selv om det er antydning til gevirdannelse, ligge nedi bakken 2 meter fra meg. Setter meg ned og tar noen bilder der hun ligger og ser på meg. Jeg spør henne om hun er helt frisk? Hun svarer med å reise seg for å løpe 10 meter, før hun stopper litt og ser seg tilbake før hun vandrer videre.

Hadde normalt ikke forstyrret dyret på denne tiden  med snø og kulde men hadde et behov for å finne ut om det feilet dyret noe. Jeg må bare spørre: er dett dyret alllt for langt framme i drektighet og kommer til å føde i snøskavlene. Hun ser unektelig veldig rund ut, og jeg synes heller ikke hun har utpreget vinterpels.

Noen som har en forklaring?
Jeg får prøve å følge med henne, men ikke forstyrre henne noe mere.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar